۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۵۸

روسیه:

آمریکا اصول اساسی و حاکمیت کشورها را نقض می کند/ تعطیلی USAID در مسکو

آمریکا اصول اساسی و حاکمیت کشورها را نقض می کند/ تعطیلی USAID در مسکو

یک مقام وزارت خارجه روسیه از آمریکا به خاطر اتخاذ رویکرد مداخله جویانه در امور دیگر کشورها ،به بهانه حقوق بشر، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، کنستانتین دالگف فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر آمریکا را متهم کرد که با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها رویکرد اشتباهی را در زمینه حقوق بشر در پیش گرفته است.

وی گفت: آمریکا اصول اساسی و حاکمیت کشورها را با اقدامات خود نقض می کند.

دالگف در مصاحبه ای که بر روی وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، می گوید: این یکی از دلایی است که سبب شده تا مسکو اقدام به تعطیلی فعالیت مؤسسه آژانس کمک آمریکا (USAID) در روسیه بکند.

مسکو در ماه سپتامبر این مؤسسه آمریکایی را متهم کرد که در امور داخلی و سیاست های روسیه دخالت می کند و این کشور در ماه اکتبر به فعالیت این آژانس در روسیه پایان داد و همین امر موجب ناخرسندی آمریکا شد.

دالگف مقام های آمریکایی را متهم کرد که بطور مکرر حقوق روزنامه نگاران را نقض کرده و بر سیاست های رسانه های جمعی فشار وارد می کنند.

وی افزود: این اقدام نشان می دهد که به سختی می تواند سیاست های آمریکا را یک نمونه از دموکراسی نامید.

فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر همچنین به نقض حقوق شهروندان روسی در آمریکا از جمله کودکان روسی که در این کشور به فرزندی پذیرفته می شوند اشاره کرد و گفت: سالانه در آمریکا سه میلیون مورد نقض حقوق بشر وجود دارد اما در حالی که در روسیه این میزان حدود 100 هزار نفر است.

کد خبر 1731980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha